Waarom ben je Brightminds gestart?
Het starten van een eigen bedrijf is een bewuste keuze geweest. Ik wilde weer doen wat ik leuk vind. Fun hebben in je werk is voor mij het belangrijkst. Een andere reden is dat de huidige arbeidsmarkt een andere benadering van young professionals vraagt. Starters van nu kijken anders tegen werk aan en hebben andere behoeften. Brightminds heeft een uniek traineeship ontwikkeld dat in deze behoeften voorziet.
Waarin verschilt het traineeship van Brightminds van andere traineeships?
Elke organisatie maakt de bewuste keuze om goed voor medewerkers te zorgen. Brightminds neemt de zorg hiervoor uit handen. In ons programma gaan young professionals zich ontwikkelen op verschillende intelligentieniveaus. Door middel van speciaal ontwikkelde trainingen gaan medewerkers zich naast technische vaardigheden met name ontwikkelen op hun emotionele, spirituele en fysieke intelligentie. Het doel is dat je na afronding van ons programma weet wie je bent, wat je wil en wat je carrièredoelen worden.
Waar staat Brightminds over vijf jaar?
Naast het verder uitbouwen van ons traineeship hebben we een volwaardige consultancyafdeling waarin we onze klanten een programma aanbieden voor eigen medewerkers. Organisaties kunnen optimaal gebruik maken van onze dienstverlening en onze kennis van Generatie Z. Op deze manier is Brightminds in staat om nog veel meer young professionals te helpen om zich te ontwikkelen op professioneel en persoonlijk vlak.
Wat is jouw doel met Brightminds?
Met Brightminds hebben we ambitieuze doelstellingen. Eén van mijn persoonlijke doelstellingen is dat Brightminds de ‘Place To Be’ wordt voor professionals met een masteropleiding. Binnen ons bedrijf ben ik verantwoordelijk voor de contacten met young professionals. Het is mijn persoonlijke missie dat over 3 jaar meer dan de helft van onze medewerkers via een referral bij ons is komen werken.
Wat verwacht je van de arbeidsmarkt de komende jaren?
De aankomende generatie heeft andere behoeften met betrekking tot werk. Young Professionals verlangen naar persoonlijke ontwikkeling en kijken veel meer naar wat organisaties te bieden hebben dan andersom. Als bedrijven hier niet voldoende op inspelen dan zal het hoge verloop van deze groep binnen organisaties blijven of toenemen. Het belang van retentie zal de komende jaren crucialer worden en dit vraagt om een andere benadering.